پخش زنده بازی استقلال و نساجی در لیگ برتر فوتبال ایران (۴ خرداد ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال ایران (۴ خرداد ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پایان قایدی در الاتحادکلبای امارات پرونده استقلال با سانتاکلارا بسته شد تهدید داور بازنشسته فوتبال ایران به قتل!+ عکس عنایتی: باشگاه تصمیم می‌گیرد هفته آخر با استقلال کجا بازی کنیم باشگاه استقلال: با هیچ بازیکنی تمدید نکردیم نکونام: باید هوشیار باشیم پخش زنده بازی الریاض و النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بوکسور‌های ایران یک قدم تا المپیک تاریخ و ساعت بازی تراکتور و پیکان در هفته بیست و هشتم | مطهری به دنبال جبران مافات در لیگ برتر پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز می‌شود تاریخ و ساعت بازی سپاهان و هوادار در هفته بیست و هشتم | مواریس به دنبال حفظ جایگاه سوم ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر طارمی رسما در میلان + عکس صحبت‌های اوسمار پیش از دیدار با استقلال خوزستان | بعد از پایان فصل درباره تمدید قرارداد صحبت می‌کنم اوسمار در پرسپولیس ماندنی است باشگاه‌های ورزشی مشهد به‌احترام شهادت رئیس‌جمهور، مشکی‌پوش شدند تراکتور تا پایان فصل مشکی‌پوش شد سقوط والیبال ایران در رنکینگ جهانی
سرخط خبرها

اعلام شرایط فعالیت استخر‌های روباز در ایام کرونایی مشهد

  • کد خبر: ۳۱۴۵۹
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
اعلام شرایط فعالیت استخر‌های روباز در ایام کرونایی مشهد
فعالیت استخر‌های روباز، مسئله‌ای که در مشهد همچنان محل اختلاف است
خط شیوع ویروس مرگ‌بار روی نمودار زندگی مشهدی‌ها به‌شدت صعودی است و درحالی‌که شهر مشهد جزو نقاط قرمز به حساب می‌آید، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد می‌گوید استخر‌های روباز شهر مجوز فعالیت دارند! صحبت عجیبی که البته با این عبارت که اگر وضعیت همین‌طور بحرانی باشد دوباره تعطیل خواهد شد، شاید برای تلطیف افکار عمومی چندان کافی نباشد. مهدی سلاطین روز گذشته با اظهاراتش به‌نوعی مجوز فعالیت استخر‌های روباز را صادر کرده بود، حالا باید دید آیا توجیهات فنی برای این اتفاق وجود دارد یا این بازگشایی ممکن است به اسلحه قرمز کرونا برای شیوع مرگ‌بار بدل شود؟!

از پیامک‌های تبلیغاتی تا موافقت ضمنی!
چندی پیش بود که پیامک‌های تبلیغاتی برخی استخر‌های مشهد مبنی‌بر بازگشایی، حاشیه‌ساز شد. همان‌موقع رئیس هیئت شنای خراسان رضوی به‌صراحت اعلام کرد که با مجموعه‌هایی که این پیامک‌ها را می‌دهند، برخورد جدی صورت می‌گیرد؛ مجموعه‌هایی که با نام استخر روباز و حمام آفتاب، به دریافت مبالغی از مردم و دادن اشتراک استخر به‌آن‌ها اقدام و تلاش می‌کردند تا بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از تعطیلی کرونا را جبران کنند. برخی از این استخر‌ها رسما در حال فعالیت هستند؛ درحالی‌که رئیس هیئت شنا می‌گوید این کار غیرقانونی است. بااین‌همه هنوز ۲ هفته از آن پیام‌ها و ادعای برخورد جدی ازسوی مشتاق، رئیس هیئت شنای استان نمی‌گذرد که گویی مسئولان ورزش مشهد کوتاه آمده‌اند و قصد دارند استخر‌های روباز را باز کنند! موافقت ضمنی که از لحن حرف‌ها و اظهارات مهدی سلاطین، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد برمی‌آید.

واکنش نامشتاقانه مشتاق به یک خبر
مجید مشتاق‌عشق، رئیس هیئت شنای خراسان رضوی، در واکنش به صحبت‌های رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد صحبت‌هایی می‌کند که بوی رضایت از آن به مشام نمی‌رسد. او می‌گوید: به‌هر‌حال تصمیم‌گیری درباره صدور مجوز با رئیس ادارات شهرستان‌هاست و باید از خود صلاطین بپرسید که چطور باوجود شرایط قرمز مشهد این مجوز را صادر کرده است. رئیس هیئت شنای خراسان رضوی که نخواست ناراحتی‌اش از این مسئله را بروز دهد، اظهار کرد: به‌هر‌حال ما کاره‌ای نیستیم. اگر آقایان دستور دادند استخر‌های روباز باز شود، حتما تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و ازاین‌بابت مشکلی نیست.

ورزش‌های آبی تعطیل؟!
رضا گلدوزیان، رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی، همین ۲ روز پیش بود که در گفت‌وگویی رادیویی اظهار کرد: دستورالعمل جدیدی ازسوی ستاد مقابله با کرونا به دست ما نرسیده و همچنان شروع فعالیت ورزش‌های برخوردی و آبی ممنوع است. این یعنی استخر‌ها و رشته‌های ورزشی که با آب سر‌وکار دارند، مجوزی برای فعالیت ندارند. باوجود‌این گویا خبر‌های جدیدی در اداره ورزش و جوانان مشهد که مرجع صدور مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی این شهر است، وجود دارد؛ خبر‌هایی که سلاطین را به آن وا می‌دارد که مجوز فعالیت استخر‌های روباز را صادر کند. خبر‌های پشت‌پرده‌ای که شاید ناشی از فشار استخر‌های گردن‌کلفت بخش خصوصی در مشهد است که با تعطیلی چهارماهه‌شان در آستانه ورشکستگی هستند و اگر فرصت تابستان را هم از دست بدهند، دیگر چیزی برای ازدست‌دادن نخواهند داشت و به ورشکستگی مطلق می‌رسند. شاید به‌این‌دلیل است که زمزمه‌های صدور مجوز فعالیت آن‌ها در بخش استخر‌های روباز صادر شده تا هم مزه دهان مردم و نهاد‌های نظارتی را بچشند و هم دهان استخر‌های خصوصی را ببندند. حال اینکه این تدبیر تاچه‌اندازه کارگشاست، باید منتظر نشست و دید در روز‌های آینده چه واکنش‌هایی به این مسئله صورت می‌گیرد.

خسارت‌های میلیاردی و پای جان!
در بحث بازگشایی یا تداوم تعطیلی استخر‌ها توجه به یک نکته مهم است و آن اینکه آیا دراین‌بین باید پای جان در میان باشد یا خسارت‌های میلیاردی که خود جان زندگی را از هزاران خانواده تحت هدایت شاغلان این عرصه می‌گیرد؟! پیش‌از‌این در گزارش «مجموعه‌های آبی زیر سونامی کرونا» در شهرآراورزشی اشاره شد که خسارت‌های میلیاردی مجموعه‌های آبی مشهد نه‌تن‌ها آن‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده، بلکه هزاران نفر را بیکار کرده است. اگر نگوییم زهر این بیکاری و ورشکستگی کشنده‌تر از کروناست، دست‌کمی از آن ندارد. ازسویی باید به مسئله جان مردم و بهایی که قرار است برای فرار از این ورشکستگی مجموعه‌های آبی بپردازند، توجه کرد.

ابتلا در آب‌های روباز و سربسته
مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر، درباره بازگشایی استخر‌های روباز در سطح کشور می‌گوید: درون آب خطر کمتری ورزشکاران را تهدید می‌کند؛ زیرا هرچه کلر بیشتر باشد، این ویروس زودتر از بین می‌رود. باید نکات بهداشتی و نظافت در فضای رختکن‌ها رعایت شود؛ اما درون آب مشکلی نیست، گرچه امکان انتقال ویروس با تنفس ورزشکار روی سطح آب به دیگری وجود دارد.
البته دریافت گواهی سلامت و اندیشیدن تمهیدات ویژه برای فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب در این استخر‌ها هم لازم است؛ چنان‌که باید در استخر‌ها در هر ۲۵متر، ۱۵ یا ۲۰ نفر باشند تا فاصله‌گذاری حفظ شود. آیا این تمهیدات در استخر‌های روباز مشهد لحاظ می‌شود؟ این‌ها همه در حالی است که برخی استخر‌های روباز مشهد نزدیک به ۱۵ روز است که باز هستند و فعالیت می‌کنند. در شرایطی که رئیس هیئت شنا خراسان رضوی اعلام کرده بود این باز بودن تخلف است و رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد هم می‌گوید استخر‌های روباز با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند فعالیت کنند، غافل از اینکه این استخر‌ها یکی دو هفته است فعالیت دارند و گویی تخلف آن‌ها به تازگی مجوز گرفته است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->